V MŠ Kovářská mají novou ředitelku
Vedení MŠ Kovářská se ujala Pavlína Vrtišová, která byla na návrh konkurzní komise Radou MČ Praha 9 jmenována ředitelkou s účinností od 1. ledna 2025. Do funkce nastupuje nejen s přáním vytvořit prostředí, ve kterém je každý vítán.
Co bylo motivací přihlásit se do konkurzu na funkci ředitelky mateřské školy?
Do konkurzu jsem se přihlásila proto, že chci pokračovat v dosavadní úspěšné práci ve vedení mateřské školy. Znám velmi dobře zázemí i provoz MŠ, jak z pozice učitelky, tak z pozice zástupce, znám potřeby pedagogického sboru a provozních pracovníků a mám jejich plnou podporu. A také proto, že chci, aby se Mateřská škola Kovářská stala veřejností vyhledávanou institucí. Mým přáním je přispět k rozvoji místní komunity a vytvořit pozitivní a podpůrné prostředí pro děti a rodiče.
Jaké máte zkušenosti z vedení školy? A co pedagogická praxe?
Celý svůj pracovní život se věnuji pedagogické činnosti ve státních MŠ. Pracovala jsem jako učitelka i jako zástupkyně. V MŠ Kovářská pracuji od roku 2019 a od roku 2020 jako zástupkyně ředitelky.
Můžete přiblížit váš názor na vzdělávání?
Pokusím se stručně. V začátcích mé pedagogické praxe byly osnovy centrálně řízené a uniformní. Všechny školy měly stejný obsah. Učitelé museli dodržovat přísné směrnice a neměli moc prostoru pro vlastní iniciativu. Dnešní vzdělávání klade důraz na rozvoj kritického myšlení, individuality a osobního růstu. Cílem je připravit děti na život v demokratické společnosti, podpořit jejich kreativitu a schopnost samostatně myslet. Učitelé jsou vnímáni jako mentoři a průvodci, kteří podporují individuální rozvoj dětí. Mají větší svobodu při výběru výukových metod a mohou se aktivně podílet na tvorbě vzdělávacího obsahu. Vycházím z postoje, že prioritou veškerého dění v MŠ je dítě – přijímané bez předsudků, jako jedinečná osobnost se svými specifiky, vlohami, potřebami a předpoklady. Dítě, které odchází k dalšímu vzdělávání s všestranně rozvinutou osobností a s pevnými základy všech kompetencí a morálních hodnot, připravené pro další život.
Každý nový vedoucí pracovník sáhne po změnách. Co připravujete vy?
Mateřská škola je neustále se měnící organismus, stále je co inovovat a zlepšovat. Chtěla bych povýšit vztah rodiny a školy na vztah důvěry a spolupráce. Chci zajistit bezpečné a stimulující prostředí pro děti v mateřské škole, což je zásadní pro jejich zdravý vývoj a vzdělávání. Určitě budu pokračovat v projektu Šablony – podpora inovativního vzdělávání v mateřské škole. Pravidelně vytvářet ankety, dotazníky pro rodiče, spolupracovat se zřizovatelem a podílet se na projektech města a kulturním životě, vytvořit efektivní, transparentní kontrolní systém, zhospodárnit provoz MŠ, zvyšovat bezpečnost mateřské školy, vstoupit do jednání se zástupci základních škol – vytvořit systém zpětné vazby – hodnocení školní úspěšnosti. Věřím, že tyto změny mohou výrazně přispět ke zlepšení kvality vzdělávání a celkového fungování mateřské školy.
Znáte kolektiv, čeho si na svém týmu nejvíce ceníte?
Kolektiv mateřské školy znám velmi dobře. Vážím si oddanosti a nasazení každého zaměstnance školy. Jejich pozitivní energie, schopnosti spolupracovat, vzájemně si pomáhat a podporovat se, profesionality a empatie, flexibility, kterou každodenní práce v mateřské škole přináší. Cením si toho, že tým školy umí zachovat pozitivní náladu a humor, což přispívá k příjemné atmosféře ve škole. Každý ze zaměstnanců je důležitou součástí dění, to oni tvoří celkový dojem každodenního obrazu mateřské školy a přispívají k harmonickému rozvoji a pohodě dětí.
Který obor činnosti je vám nejbližší?
Mám velmi ráda výtvarné aktivity. Ty umožňují dětem vyjádřit své myšlenky a nápady prostřednictvím umění, což rozvíjí jejich kreativitu a fantazii. Pomáhají dětem zdokonalovat jemnou motoriku a koordinaci ruky a oka, umožňují vyjadřovat své pocity a emoce, což přispívá k jejich emocionálnímu rozvoji a sebeuvědomění, podporují rozvoj kognitivních dovedností, skupinové výtvarné aktivity rozvíjejí spolupráci, komunikaci a týmovou práci mezi dětmi. Učí děti vytrvalosti a schopnosti dokončit úkoly. Integrací výtvarných činností do každodenního programu mateřské školy můžeme výrazně přispět k celkovému rozvoji dětí a vytvořit pro ně podnětné a zábavné prostředí.
Do funkce nastupujete na začátku nového kalendářního rok. Nabízí se otázka:
co byste popřála všem ve školce na začátku vaší nové etapy pracovního života?
S velikým nadšením a radostí jsem přijala roli ředitelky této krásné mateřské školy. Naše společná cesta je plná příležitostí, a já bych všem ráda popřála: Dětem – spoustu radostných okamžiků, objevování nových věcí a nezapomenutelných zážitků. Ať se cítí v naší školce bezpečně a šťastně. Rodičům – klid v srdci, když svěřují své děti do naší péče. Ať mají jistotu, že o děti je dobře postaráno a že společně tvoříme prostředí, kde mohou růst a rozvíjet se. Zaměstnancům – inspiraci, nadšení a profesní růst. Ať naleznou v každém dni radost z práce s dětmi a vzájemnou podporu v kolektivu. Ať společně vytvoříme prostředí, kde se každý cítí vítán a podporován.