Přeskočit na obsah

  • AKTUALITYRozbalit
    • Aktuality
    • Zvyšování kapacit školských zařízení
    • Investice do školských zařízení a kvalitnější výuky
  • ZÁKLADNÍ INFORMACERozbalit
    • Zřizovatel
    • Odpovědi na vaše otázky
    • Ochrana osobních údajů
    • Legislativa, odkazy, formuláře
  • MATEŘSKÉ ŠKOLYRozbalit
    • Seznam škol
    • FAQ před nástupem
    • Desatero dobrých rad
    • Zápisy
    • PlatbyRozbalit
      • Úplata za předškolní vzdělávání
      • Stravování
      • Příspěvky na akce
    • Termíny
    • Letní provoz
    • Přerušení provozu mateřské školy
    • Jak odstranit logopedické vady dítěte
  • ZÁKLADNÍ ŠKOLYRozbalit
    • Seznam škol
    • FAQ přípravné třídy
    • FAQ základní školy
    • Zápisy
    • PlatbyRozbalit
      • Stanovení poplatku za školní družinu
      • Obědy
      • Příspěvky na akce
    • Termíny
    • Prevence problémů dětíRozbalit
      • Dítě se vzdělávacími problémy
      • Návykové látky
      • Psychické problémy
    • Přijímací řízení na střední školy
    • Školská rada
  • OSTATNÍ ŠKOLYRozbalit
    • Seznam středních škol
    • Seznam soukromých škol
    • Seznam ostatních vzdělávacích organizací
    • Seznam speciálních škol v Praze
  • KONTAKTY
Znak Prahy 9
Aktuality

Učitelé si vyzkoušeli, že peníze nemusejí být věda

13. 4. 202513. 4. 2025

Víte, že v roce 2024 kyberpodvodníci okradli více než 87 tisíc klientů bank? Celkově přišli o 1,39 miliardy korun, a to jim ještě více než pětinásobek této částky jejich banky pomohly zachránit. Jinak by si kyberšmejdi odnesli skoro deset miliard!

To nebyla jediná alarmující čísla, s nimiž se Česká bankovní asociace podělila se třemi stovkami učitelů z celé republiky na prvním ročníku konference Den finančního vzdělávání pro školy učitele, který se uskutečnil 27. března v Praze. Hlavní myšlenkou konference bylo předat učitelům co nejvíce informací, netradičních inspirací, a hlavně interaktivních výukových materiálů k modernímu finančnímu vzdělávání dětí. Z reakcí učitelů na představené projekty ČBA a dalších bank bylo zřejmé, že se to povedlo na jedničku!

Mezi účastníky konference byly také zástupkyně škol, jejichž zřizovatelkou je Městská část Praha 9, například ředitelka školy Litvínovská 600 Mgr. Naďa Koháková a její zástupkyně Mgr. Andrea Wendlíková.

„Nejvíce mě zaujal workshop #nePINdej! #nePINdám!, který představil řadu současných kybernetických hrozeb a poskytl praktické informace, jak jim nenaletět,“ vzala si inspiraci pro další výuku ředitelka ZŠ Litvínovská 600 Naďa Koháková. Její zástupkyně Andrea Wendlíková zase navštívila workshop Filipův pohár určený pro žáky 6. tříd, který přináší možnost využít lektory ČSOB do hodin finanční gramotnosti, což považuje za velmi přínosné

Všechny zúčastněné pedagožky nadchlo plánované vylepšení projektu ČSOB Penězověda.cz, kdy do projektu bude nově implementován chatbot Ema, který učitelům pomůže s přípravou hodiny. Zapojení AI zase bude zpestřením pro žáky a ověřeným zdrojem informací i pro vyučující.

Přestože finanční gramotnost zatím není zahrnuta v učebních plánech jako samostatný předmět, žáci ZŠ Litvínovská 600 mají finanční gramotnost zahrnutou hned v několika předmětech. „Finanční gramotnost jsme zahrnuli do matematiky, prvouky, výchovy ke zdraví a výchovy k občanství. Po poslední změně rámcových vzdělávacích programů (RVP) se promítá i do digitálních kompetencí,“ vypočítává Naďa Koháková a určitě chce do další výuky zapojit i externí lektory z projektu Den pro školu.cz, který nabízí Česká spořitelna.

„Jsme rádi, že jsme mohli spolu se zástupci bank učitelům alespoň během jednoho dne představit, co všechno bankovní sektor ve finančním vzdělávání už dělá a jaké materiály jim může pro další výuku nabídnout,“ uvedla Zdeňka Hildová, ředitelka ČBA Educa, která zastřešuje finanční vzdělávání veřejnosti, zejména pak žáků a studentů.

Co by učitelům v jejich praxi pomohlo?

„Nabídka materiálů a podpůrných webů a nyní dokonce i personální podpora je poměrně pestrá, avšak to, co by nám opravdu pomohlo, by byla větší svoboda škol v rámci RVP. Určitě bychom ocenili mít možnost koncipovat vlastní školní „praktický“ předmět, který by reflektoval aktuální potřeby žáků té dané lokality a svým způsobem doplnil chybějící výuku pro reálný život ve 21. století. Pak by se dala tematicky střídavě vyučovat finanční gramotnost, práce s časem, soft skills – rozvoj komunikačních a sociálních dovedností, wellbeing a další témata,“ rozvíjí problematiku praktického vzdělávání ředitelka Koháková.

„Při nějaké příští příležitosti, třeba i konferenci, bychom považovali za přínosné mít možnost, třeba jen na workshop, přizvat zástupce z řad rodičů ve školské radě. Bez vzájemné spolupráce školy a rodiny se totiž vzdělávání stává málo efektivním. Prostě i rodiče je třeba nadchnout,“ dodává zástupkyně ředitelky Andrea Wendlíková.

První ročník Dne finančního vzdělávání pro učitele je již minulostí, ale už dnes je jasné, že rozhodně nebyl posledním.

Foto: pixabay
Zdroj: časopis Devítka

Navigace pro příspěvek

Předchozí Předchozí
V ZŠ Litvínovská 600 učí právo praxí
DalšíPokračovat
VESELÉ VELIKONOCE
Městská část Praha 9
Sokolovská 14/324, 180 49 Praha 9
IČ: 00063894 | DIČ: CZ00063894
Starosta: Mgr. Tomáš Portlík

Volná místa
Prohlášení o přístupnosti

Spravovat Souhlas
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Zobrazit předvolby
{title} {title} {title}
Posun nahoru
  • AKTUALITY
    • Aktuality
    • Zvyšování kapacit školských zařízení
    • Investice do školských zařízení a kvalitnější výuky
  • ZÁKLADNÍ INFORMACE
    • Zřizovatel
    • Odpovědi na vaše otázky
    • Ochrana osobních údajů
    • Legislativa, odkazy, formuláře
  • MATEŘSKÉ ŠKOLY
    • Seznam škol
    • FAQ před nástupem
    • Desatero dobrých rad
    • Zápisy
    • Platby
      • Úplata za předškolní vzdělávání
      • Stravování
      • Příspěvky na akce
    • Termíny
    • Letní provoz
    • Přerušení provozu mateřské školy
    • Jak odstranit logopedické vady dítěte
  • ZÁKLADNÍ ŠKOLY
    • Seznam škol
    • FAQ přípravné třídy
    • FAQ základní školy
    • Zápisy
    • Platby
      • Stanovení poplatku za školní družinu
      • Obědy
      • Příspěvky na akce
    • Termíny
    • Prevence problémů dětí
      • Dítě se vzdělávacími problémy
      • Návykové látky
      • Psychické problémy
    • Přijímací řízení na střední školy
    • Školská rada
  • OSTATNÍ ŠKOLY
    • Seznam středních škol
    • Seznam soukromých škol
    • Seznam ostatních vzdělávacích organizací
    • Seznam speciálních škol v Praze
  • KONTAKTY
Vyhledávání