Ředitelé základních a mateřských škol bilancovali
Bývá zvykem ohlédnout se za uplynulým rokem, připomenout si příjemné i negativní zkušenosti, prožitky, činnosti, aktivity, rozhodnutí. Ředitelům a ředitelkám základních a mateřských škol zřizovaných MČ Praha 9 jsme položili otázku:
Kterého pracovního úspěchu v roce 2024 si nejvíce ceníte?
Na první pohled jednoduchý dotaz, po zamyšlení mnohdy velké dilema, co umístit na nejvyšší příčku pomyslného žebříčku. Práce ve škole je velmi rozmanitá a úspěchy jsou podloženy dílčími drobnými kroky, které ústí v konečný výsledek. Z odpovědí je cítit pracovitost, zodpovědnost, skromnost, ale také ohleduplnost a lidský přístup k náročným povinnostem při řízení školy.
Petra Jindráčková, MŠ Šluknovská
Od října 2024 se podařilo ve spolupráci se zřizovatelem a jeho finanční podporou zavést do předškolních tříd program BEE CHAMPS, který vede děti ke kladnému vztahu k pohybu a sportu, týmové spolupráci a je radost sledovat, jakou přináší dětem radost. Považuji za důležité, aby si děti vztah k pohybu fixovaly již od předškolního věku a přeji jim, aby se stal součástí běžných aktivit i v budoucnu.
Martin Kocman, ZŠ Litvínovská 500
V roce 2024 si z osobního hlediska nejvíce cením důvěry, kterou jsem získal v možnosti vést školu. Hlavním pracovním úspěchem pak považuji začátek nové etapy školy, která spočívá v jejím postupném otevírání, prezentace činnosti – nový web, pořádání zájezdů, obnově vybavení včetně moderních interaktivních panelů. Další kroky vedou k důrazu na posílení klimatu ve škole spočívající v podpoře školního poradenského pracoviště.
Miroslava Karásková, MŠ U Nové školy
Daří se nám stále organizovat Týden pomoci, jehož součástí je bazárek – děti se vzdají již nepoužívané hračky, kterou si mohou koupit jiné děti. Hračka se nevyhodí a výtěžek putuje potřebným – např. dívce s leukémií, společnosti Tamtam, která se stará o děti s poruchami sluchu
Michal Vítek, ZŠ a MŠ Na Balabence
Za úspěch považuji to, že jsme během roku neměli větší neúspěch. Je těžké vyzdvihnout jeden konkrétní počin. Snažíme se spíše o množství menších krůčků, které povedou ke spokojenosti s Balabenkou, nejen od žáků, ale i od rodičů, což se nám snad, dle zpětných vazeb, celkem daří.
Tereza Štaubrová, ZŠ Novoborská
Za největší úspěch považuji vynikající spolupráci a týmového ducha, který v našem kolektivu panuje. Díky společnému úsilí jsme úspěšně zorganizovali a realizovali Cambridge zkoušky i pro žáky ostatních našich škol. To je důkazem nejen vysoké odbornosti všech zúčastněných, ale i skvělé týmové práce, která nám umožňuje dosáhnout vynikajících výsledků.
Renata Šindelářová, MŠ Kovářská
V roce 2024 se mi v mé práci povedlo udržet stálý kolektiv zaměstnanců a ve spolupráci s nimi i dobré klima v mateřské škole.
Michael Kipor, ZŠ Špitálská
V roce 2024 hodnotím pozitivně především to, že jsme zvládli všechny náročné situace a udrželi chod školy v jakékoli podobě. A to i přes různé aktuální výzvy ve školství.
Kateřina Navarová, MŠ Kytlická
Vážím si a cením velmi dobrých vztahů mezi zaměstnanci školky, jejich pracovního nasazení, ochoty a lidskosti. Neberu to jako samozřejmost, protože právě tyto dobré vztahy vytvářejí pozitivní atmosféru a bezpečné prostředí pro naše děti a rodiče. Také si vážím ocenění, které naše školka získala za mezinárodní projekty, v jejichž realizaci patříme k nejlepším v České republice.
Hana Šolcová, MŠ Litvínovská
Moje pracovní úspěchy jsou výsledkem spolupráce stabilního týmu mateřské školy, kterou vyzdvihla i ČŠI při své kontrole. Podpořili jsme vzdělávání budoucích učitelek formou praxe. Podařilo se zvládnout jazykovou bariéru vzhledem k vysokému počtu cizinců.
Radka Karanikosová, MŠ U Vysočanského pivovaru
V roce 2024 si nejvíce cením svého úspěchu ve výběrovém řízení na pozici ředitelky MŠ U Vysočanského pivovaru. Zároveň mám velkou radost, že se mi podařilo zprovoznit nové webové stránky MŠ a také zlepšit komunikaci mezi rodiči a MŠ pomocí aplikace Twigsee.
Naďa Koháková, ZŠ Litvínovská 600
Můj osobní největší pracovní úspěch je asi stejný jako u všech učitelů, a to ten, když se podaří dítě něco naučit a ono z toho má samo radost. Z hlediska vedení školy je to pak udržení stabilního týmu lidí, mnoho inovativních metod ve výuce a “zeštíhlení” archivu. A u dětí je asi největší úspěch náš salátový bar!
Jitka Vilimovská, MŠ Novoborská
Jednoznačně úspěšná obhajoba inovovaného školního vzdělávacího programu a získání osvědčení o přijetí do sítě programu „Škola podporující zdraví v ČR“ na další tříleté období.
Renata Šibravová, MŠ Veltruská
Do týmu jsme získali speciálního podagoga – logopeda s dlouholetou praxí, který ukazuje metody, formy a postupy při vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a dále vede poradenskou činnost a účastní se konzultací s rodiči těchto dětí. V červnu se nám podařila jedinečná tradiční akce „Peče celá Veltruská“, kdy rodiče dětí opět perfektně spolupracovali a svými pekařskými výtvory přispěli k báječné atmosféře.
Jaroslav Sirotek, ZŠ a MŠ Elektra
Nejvíce si cením, že se podařilo dotáhnout legislativní proces vzniku nové základní školy a mateřské školy. ZŠ a MŠ Elektra se osamostatnila, včetně otevření tří nových tříd MŠ.
Markéta Pechová, MŠ Pod Krocínkou
Nejvíce si cením, že máme fajn pracovní team a nemusela jsem ani shánět nové zaměstnance. V dnešní době je velmi těžké najít spolehlivé a ,“zapálené“ lidi. Učitelky práce baví, rády vymýšlejí zajímavé aktivity, dětem v MŠ chutná, a navíc jsou tady spokojené. Dokončila

Několik myšlenek pro zamyšlení i pousmání:
Učitel ti může otevřít dveře, ale vstoupit do nich musíš ty sám. – neznámý autor
Ředitel je člověk jako každý jiný, jenže o tom neví. – Raymond Chandler
Ať už říkají cokoli, ve skutečnosti mají žáci i učitelé školu rádi: jsou tam přestávky. – Eduard Bass
Ředitel blázince musí umět přesvědčit pacienty, že blázinec je tam venku. – Jiří Žáček
Naše mládež miluje přepych. Nemá správné chování. Neuznává autority a nemá úctu před stářím. Děti odmlouvají rodičům, srkají při jídle a tyranizují své učitele. – Sokrates
Pozn.: Obrázky byly vygenerovány pomocí AI.
PF 2025